Ile miesięcznie kosztuje prowadzenie sklepu internetowego?

Miesięczne wydatki związane z utrzymaniem sklepu internetowego podzielić można na koszty stałe oraz operacyjne. Na większość z nich sprzedawca nie ma większego wpływu – aby prowadzić działalność i generować zysk, musi najpierw zaangażować określoną ilość środków. Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego?

Koszty stałe 

Większość kosztów stałych to wydatki związane z prowadzeniem biura, opłacaniem dostawcy połączenia internetowego i telefonicznego czy utrzymaniem serwera obsługującego sklep. Należy do tego doliczyć także roczny koszt domeny oraz wydatki związane z pozycjonowaniem i marketingiem. W zależności od specyfiki sprzedawanych towarów, trzeba też przeznaczyć część środków na materiały do pakowania czy adresowania. Aby podnieść rentowność inwestycji, niektóre koszty obsługi sklepu internetowego można wyeliminować – na przykład rezygnując z zewnętrznego magazynu, pracowników czy samochodu firmowego. W ostateczności koszty miesięczne nie powinny przekroczyć pułapu 2 000 – 7 000 złotych. Część udokumentowanych wydatków można na szczęście wrzucić w koszty prowadzenia działalności, dzięki czemu podatek dochodowy płacony przez firmę będzie nieco niższy. 

Operacyjne koszty prowadzenia e-sklepu

Na wydatki związane z działalnością sklepu internetowego zaliczają się także koszty promocji oraz prowadzenia księgowości. Trzeba do tego doliczyć koszt jednostkowy, czyli wydatek ponoszony w związku z realizacją każdego pojedynczego zamówienia. Część kosztów zależy od form płatności obecnych w sklepie internetowym oraz związanymi z tym prowizjami. Należy ponadto uwzględnić koszty reklamacji czy zwrotu towarów. Odpowiednie przygotowanie to podstawa, aby miesięczny koszt sklepu internetowego stał się z czasem niewysoki względem osiąganych zysków. Kluczowe znaczenie ma pozycjonowanie, na które wpływa wiele różnych czynników – włącznie z wiekiem i historią domeny, a także konkurencyjnością danej branży. W przypadku sklepów internetowych, poza pozycjonowaniem ogólnych słów kluczowych bardzo dobrze sprawdzić mogą się frazy z tzw. długiego ogona – dzięki nim Google wysoko wyświetli produkty z promowanego sklepu. 

Platforma sklepu internetowego

Jednym z kluczowych wydatków ponoszonych w ramach prowadzenia sklepu internetowego jest opłacanie oprogramowania platformy. Sprzedawcy mają do wyboru możliwość zaprojektowania sklepu całkowicie od podstaw, jednak jest to bardzo kosztowne rozwiązanie. Lepiej też unikać darmowych platform, które nie posiadają zbyt wielu funkcjonalności i uważane są za mało stabilne. Optymalnym wyborem może być sklep internetowy w modelu SaaS, czyli opłacany miesięcznym abonamentem. Na takich zasadach działa uznana platforma Sky-Shop.pl, która oferuje możliwość korzystania z funkcjonalnej platformy sklepowej w ramach różnych pakietów. Najtańszy z nich to StartUP, który zawiera podstawowe narzędzia do prowadzenia działalności e-commerce i kosztuje zaledwie 12 zł miesięcznie. Dostępne są również pakiety Basic, Business oraz Supreme. Oprogramowanie Sky-Shop.pl można za darmo przetestować przez 14 dni.

Comments have been closed/disabled for this content.